Szanowni Państwo,
Drodzy Pacjenci TENDENT STOMATOLOGIA JANIK,
Z dniem 01.09.2025 roku wprowadziliśmy regulamin dotyczący zasad umawiania i odwoływania wizyt. Regulamin jest zawsze dostępny w recepcji.
Szanujemy Państwa czas oraz innych Pacjentów, którzy czekają niejednokrotnie na wcześniejsze terminy leczenia w naszej placówce.
Staramy się przypominać Państwu o zarezerwowanej wizycie kontaktując się telefonicznie
z przypomnieniem, wysyłając sms-y, a na życzenie e-maile i bardzo prosimy, aby w odpowiedzi na te formy kontaktu zawsze potwierdzić wyznaczone terminy, przełożyć je lub odwołać. Brak reakcji
z Państwa strony na próby potwierdzenia wizyty przez recepcjonistki, będzie się wiązał z anulowaniem wizyty i wykreśleniem Pacjenta z terminarza.
Ze względu na przypadki odwoływania wizyt tuż przed planowaną wizytą, potwierdzanie wizyt
i nie przychodzenie na umówiony termin lub nie odwoływanie ich w ogóle, jesteśmy zmuszeni do wprowadzenia jasnych zasad dotyczących umawiania, potwierdzania, odwoływania terminów realizacji świadczeń stomatologicznych.
- Prosimy na umówioną wizytę przychodzić punktualnie. W przypadku spóźnienia powyżej 15 minut wizyta nie odbędzie się (pozostaje zbyt krótki czas na wykonanie planowanego leczenia i może to spowodować opóźnienia w przyjęciu kolejnych pacjentów) chyba, że po kontakcie telefonicznym
z rejestracją, lekarz prowadzący zadecyduje inaczej. Pacjenci pierwszorazowi proszeni są
o przybycie 15 minut przed planowaną wizytą z uwagi na szereg dokumentów, które Pacjent musi wypełnić przed wizytą. Obowiązkowe jest posiadanie dokumentu tożsamości oraz wykazu leków
z uwagi na inne choroby ogólne, jakie Pacjent przyjmuje na stałe.
- W przypadku nie odwołania wizyty na 24 godzin przed planowaną wizytą, przed następną wizytą Pacjent będzie musiał uregulować na konto praktyki lub w recepcji opłatę w wysokości 100 zł. za każde 30 minut zarezerwowanej i nie odwołanej wizyty z tytułu nieuzasadnionej rezerwacji czasu pracy lekarza, asysty i fotela – co uniemożliwiło nam w tym czasie udzielenia pomocy stomatologicznej innemu Pacjentowi.
- Nie potwierdzenie wizyty do godziny 18:00 dnia poprzedzającego wizytę, będzie skutkowało automatycznym usunięciem zarezerwowanego terminu z grafiku lekarza bądź higienistki, a w to miejsce zostanie wpisany inny Pacjent z Listy Rezerwowej Pacjentów oczekujących na wcześniejszy termin wizyty.
- Pacjenci, którzy dwa lub więcej razy nie odwołali lub nie zgłosili się na potwierdzone wizyty, przed umówieniem kolejnego terminu będą proszeni o wpłatę na konto praktyki lub osobiście zadatku
w wysokości 200 zł. Jeżeli nadal Pacjent nie zgłosi się na wyznaczony termin, zadatek ulega przepadkowi zgodnie z art. 394 § 1. Kodeksu Cywilnego.
- Warunkiem zapisania się na leczenie kanałowe pod mikroskopem lub inne długoczasowe leczenie specjalistyczne jest wpłata zadatku w wysokości od 500 ÷ 1000 zł do 48 godzin przed planowaną
wizytą. O wysokości kwoty w konkretnym przypadku poinformuje Państwa recepcjonistka.
Brak wpłaty oznacza rezygnację z wizyty i automatyczne anulowanie terminu.
Termin na leczenie specjalistyczne, który nie zostanie odwołany i przełożony na inny termin z winy Pacjenta minimum 48 godzin przed planowaną wizytą skutkuje utratą zadatku.
W przypadku całkowitej anulacji wizyt (bez wyznaczenia innego terminu) zgodnie z art. 394 § 1. Kodeksu Cywilnego zadatek ulega przepadkowi.
Jeżeli leczenie kanałowe lub inne leczenie specjalistyczne odbędzie się w wyznaczonym terminie lub zmiana terminu zostanie zgłoszona przed upływem 48 godzin, zgodnie z art. 394 § 2. Kodeksu Cywilnego kwota zadatku zostanie zaliczona na poczet kwoty za leczenie kanałowe lub inne specjalistyczne leczenie.
Przełożenie terminu wizyty możliwe jest maksymalnie 2 razy. W przypadku, gdy nie dojdzie do leczenia i termin zostanie ponownie ustalony, przepada wcześniej wpłacony zadatek, a Pacjent jest
zobowiązany do wpłaty kolejnego zadatku w wysokości od 500 ÷ 1000 zł.
- Sytuacje losowe, które uniemożliwiają Pacjentowi zgłoszenie się na umówiony termin, będą rozpatrywane indywidualnie.
Bardzo staramy się, aby wizyta odbyła się punktualnie. Ze względu na specyfikę świadczonych usług może zdarzyć się opóźnienie. Wówczas, mając na uwadze Państwa czas, staramy się informować o tym fakcie z wyprzedzeniem – telefonicznie lub na miejscu, jeśli opóźnienie zdarzy się tuż przed wizytą. Prosimy również o odpowiednią rezerwę czasową na wizytę i zrozumienie dla sporadycznych opóźnień.
Podjęcie leczenia w TENDENT STOMATOLOGIA JANIK świadczy o akceptacji powyższego regulaminu.